Latest!

Lifes: Masa Kecik-Kecik Dulu, Aku....

Assalamualaikum..

Masa kecik-kecik dulu, aku....

1. Teringin nak tengok komponen yang ada dalam TV. Musykil dengan kewujudan manusia dalam TV.

2. Hairan bila tengok bulan, matahari, dan bintang asyik ikut mana aku pergi.

3. Ingatkan siapa yang dapat anak merupakan suatu keajaiban. Yelah, tak ke magic, lepas sebulan dua kahwin terus mengandung?

4. Ingatkan kalau gosok tangan guna pemadam dengan kuat, nanti tangan akan hilang.

5. Conteng anggota badan guna pen untuk dapatkan superpower kononnya.

6. Buat-buat menggelupur kesakitan atas katil bila malas nak ke sekolah.

7. Suka bagi bekal sekolah kat kawan yang tak dikenali tiap-tiap hari lepas tu kena marah dengan mak.

8. Tak akan rasa bahagia kalau tak dapat tengok kartun hujung minggu.

9. Tanya mak "Kenapa semua suara penyanyi hindustan sama je?"

10. Ingat akan ada 32 haribulan.

Tapi tu semua masa kecik. Sekarang dah besar gedabak. Kalau letak aku kat sebelah badak pun mesti korang tak dapat nak bezakan. :P

Apapun, Selamat Datang 2015.
Jadilah manusia yang berakal.
Jadikan apa yang berlaku sepanjang hidup kita sebagai pengajaran.
Sentiasa bersedia dengan ujian yang bakal mendatang supaya tak cepat melatah di kemudian hari.


Mulut besar macam Pac Man, Kalau sudi silalah komen :D

Comments
5 Comments

5 comments:

  1. Hehhe biasaah tu waktu jadi budak2 :D

    ReplyDelete
  2. Lama adik menyepi...pergi mana...kat mana...alhamdulillah..seronok.kan zaman budak2 nie..kiki

    ReplyDelete
  3. Hihi....betul apa yang awak kongsikan ini. Rindunye zaman kanak-kanak :)

    ReplyDelete
  4. hahaha. macam macam rasa nak buat masa bebudak dulu kann :D

    ReplyDelete
  5. best bace entry ni. happy new year ^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Iha Zaliza © 2010-2017