FB

Facebook Tutorial 13: Mencantikkan Kotak Chat (Chrome)

By iha - 8/07/2012 06:31:00 PM

Assalamualaikum/Salam sejahtera..

Cuba tengok video ni dulu:


TERtarik tak? Kalau tak TERtarik diam je okeh. xP

Aku jenis tak berapa suka guna kotak chat box sangat sebab kalau nak bersembang nanti kena jawab dengan SEGERA. Means tak macam mesej yang boleh jawab berjam-jam kemudian. Tapi lepas menggodam + menjahamkan browser Chrome dengan menambah beberapa extensions membuatkan aku TERminat nak guna chat box setiap hari. Bukan saja promote ye.. kalau aku bukak chat box pun aku bagi akaun aku yang lain je boleh nampak aku tengah online, heheh..

Kalau rasa tak berapa faham lagi dengan video diatas, korang boleh belajar step by step kat bawah ni. Berikut tutorial yang dapat aku ajar dibawah:

1. Mukadimahnya korang kena klik SINI


2. Tekan ADDED TO CHROME (P/s: Please sign in your gmail first)

3, Pilih 'Add'


4. Tunggu sampai siap.


5. Pergi ke facebook korang.

6. Tekan icon yang aku tunjuk tu.


7. Klik pada tulisan yang berwarna biru. Kalau tak klik, korang takkan dapat Advanced Settings.


8. Kalau korang rasa TERpaksa post benda ni, buat je Only me lepas tu Share link.. habis cerita.. xD


9. Klik lagi pada button warna merah tu, nanti keluar macam ni:


10. Pastikan:



Korang cubalah belajar sendiri dengan apa yang disediakan dan lihat hasilnya.. aku yakin korang akan suka.. :)

Jacqueline Steinert makan ikan lumba-lumba,
Selamat Mencuba!

  • Share:

You Might Also Like

0 Geng Banyak Bebel