Latest!

Photoshop Tutorial 3: Lightning's Tiles

Assalamualaikum / Salam sejahtera..




Malam-malam macam ni buat aku mengantuk tahap cipan dah tapi mengenangkan Turtle Ria ni asyik bertangguh buat aku postpone tidur kejap.

Kali ni nak ajar korang cara buat gambar efek Tiles. Macam kat atas ni, yang petak2 tu bukan kurap tau.

Aku pakai Photoshop CS6, tapi rasanya CS sebelum ni mesti ada jugak benda tiles nih.

Okeh ikut langkah kat bawah ni:


1. Tekan Ctrl+J untuk duplicate layer. (Salinan lapisan gambar dalam bahasa melayu). Kalau tak jadi boleh buang salinan tu.



2. Klik Filter.


3. Pilih Stylize.


4. Apa lagi, ketik Tiles. Takkan tekan Wind pulak ye tak?


5. Aku nak korang godam sendiri fungsi nombor tu dan benda yang kita perlu tick, sebab nanti korang akan dapat sesuatu yang osem!


6. Kalau ikut gambar dalam no.5, ia akan berhasil macam kat bawah ni:


Kalau nak buat tiles kat certain tempat je, korang guna Marquee Tool ataupun Lasso Tool.

Siap!

~ǝǝH ˙sɐdǝן ʇɐɐɯnɾ ɐɯnɔɹǝd ɐɹɐɔǝs doɥsoʇoɥd sɐןǝʞ ʇɐnq ıpns ƃuɐʎ ɐʎɐʎ ɐɹou oʇ ʇıpǝɹɔ :nʞnʞ ɐʇoᴎ


Mulut besar macam Pac Man, Kalau sudi silalah komen :D

Comments
1 Comments

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Iha Zaliza © 2010-2017