Review: Secret Of Shaila

By iha - 5/31/2013 11:00:00 PM

Assalamualaikum..

Sebenarnya ini mungkin kali pertama aku buat review secara serius (err, izinkan aku buat lawak sikit-sikit). Memandangkan ini adalah hadiah yang tak seberapa dari aku untuk pemenang Bubbly & Associates Giveaway, jadi kena lebih teliti sikit dalam mempromosikan sesebuah blog. Lagipun dah lama tak jalankan aktiviti menyiasat seseorang dengan lebih mendalam. Ai loike :P


Secret Of Shaila merupakan nama blog yang dimiliki oleh Ms Shaila. Selepas puas aku godek-godek segala link kak Shaila ni semalaman, cuma sedikit sahaja biodata beliau yang dapat aku 'cedok' dari blog dan FB. Nak kenal blog kena kenalkan tuan empunya dulu ye tak..

Iklan: Izinkan aku memanggil beliau "kakak" untuk membahasakan dirinya dalam entri ini, demi menghormati perbezaan usia antara aku dan kak Shaila :)


-Shazillah Sani
-Ms Shaila
-6/2/1988
- 1) SMK Bandar Baru Sg. Buloh
2) UITM Perak
3) UITM Shah Alam

Opsss, TERcuri gambar cik gadis yang manis ni pulak, sorry kak :D

Kali pertama aku kenal kak Shaila adalah semasa beliau melancarkan Giveaway pertamanya iaitu Giveaway by Secret of Shaila pada 2 Februari lalu. Masa tu kalau tak silap blog kak Shaila masih menggunakan warna tema yang sama iaitu pink.

Asal-usul wujudnya blog Secret Of Shaila ini pula adalah disebabkan blog pertamanya, Secret Of Us terpaksa ditutup bagi mengelakkan pihak tidak bertanggungjawab menggodam blog tersebut. Pada mulanya kak Shaila merasa terlalu sedih atas kehilangan blog dan followers kesayangan, namun dek kerana dunia blog sudah menjadi separuh dari hidupnya (kata kak Shaila) ditambah atas sokongan kawan-kawan, akhirnya blog Secret Of Shaila pula diwujudkan pada Disember 2012 (sila betulkan jika blog ini wujud lebih awal dari tarikh yang dinyatakan).

Gambar yang diambil dari SINI

Jika dilihat pada entri-entri di dalam blog Secret Of Shaila ini, rasanya blog ni baru 5 bulan aktif dalam dunia blog (ayat dah start belit-belit). Tapi followers yang kak Shaila ada sekarang, wow marvellous you. Ini gambar yang telah diprint screen malam tadi:


Dan tadi bila aku singgah blog kak Shaila lagi sekali, akhirnya followers beliau telah mencecah angka yang ke-1000! Tahniahhh.. *tepuk tangan + tepuk kaki*

2 buah entri yang menarik perhatian aku:


Pandangan peribadi aku mengenai karakter kak Shaila:

Aku huraikan sedikit karakter kak Shaila melalui 2 entri yang menarik perhatian aku diatas, antaranya:

-Seorang yang berfikiran matang. Secara jujurnya aku memang jarang datang ke blog kak Shaila. Tapi setelah diselongkar sampai lebam dan terjumpa entri Corat coret kisahku 2012, serius aku kagum dengan beliau. Kalau aku ada kat tempat kak Shaila, belum tentu aku mampu berfikir sampai macam tu sekali. Apa yang aku maksudkan adalah kisah kak Shaila pada bulan Januari. Sila sediakan saputangan Hello Kitty siap-siap sebelum membacanya.

-Pandai mengawal perasaan. Dari gaya penulisan kak Shaila, beliau seorang yang pandai mengawal perasaan jika sesuatu ujian menimpa dirinya. Ehh bukan kak Shaila yang cakap, aku sendiri yang ikhlas bagi pujian ni. Tak semua manusia pandai kawal perasaan dan emosi masing-masing (termasuk aku, hehe) tapi kak Shaila sebaliknya. Saya respek anda. :)

-Optimis. Sampai-sampai je kat blog kak Shaila, bukak entri dulu-dulu, tiba-tiba ada satu perasaan positif masuk dalam diri aku. Taktau tang mana, tapi aku asyik tersenyum masa baca Bila Allah Datangkan Ujian tu. Sungguh/amat/sangat/terlalu/serius terkesan bila membacanya. Mungkin aku yang over tapi aku suka entri ni.

Apapun, semoga blog Secret Of Shaila terus sukses dan bilangan followers akan terus meningkat secara mendadak (jom aminkan ramai-ramai :D ). Mana yang masih belum follow kak Shaila bolehlah kita terjah blog beliau secara berjemaah. Jom!

#Entri ini akan terus melekat sehingga 31 Mei 2013. :)

  • Share:

You Might Also Like

10 Geng Banyak Bebel

  1. nice review dear :) terjahh blog beliu ^________^

    ReplyDelete
  2. salam...akak sekarang tgh menaip komen sambil nages-nages....uuuummmm....thanks dear..terharu akak bace..semoga adik juga terus success dalam dunia blogging nie yer..^^

    ReplyDelete
  3. I shut you back dear..^^

    http://secretofshaila.blogspot.com/2013/05/blog-secret-of-shaila-di-review.html

    ReplyDelete
  4. comel juga akak shaila ni ye....hehe apa2 pun tahniah kpd beliau sebab menang GA bubbly....

    ReplyDelete
  5. Akak pernah ke blog beliau..kena godam?? risau la pulakk

    ReplyDelete
  6. bestnya kena review..:)

    nanti p terjah dia..

    ReplyDelete
  7. wah² skunk juga p terjah..mihmih :3

    ReplyDelete
  8. yg nih kak husna pon kena pnggil kak shaila..sebab umo tua lg dr kak husna..=D

    ReplyDelete
  9. oooo iha memang pandai buat review.. detail dan jelas... :) untunglah

    ReplyDelete
  10. syok la cara akak review blog orang . kalau dina review , keje dina dok nilai blog cantik la ape la . macam takde life pulak (erk)

    #dina dah bace entri akak shaila tu . serius terpikat jugak . jap nak nanges . kbye :D

    ReplyDelete