Latest!

Lifes: Pray For Him

Assalamualaikum..

Entri ringkas, cuma luahan hati aku secara tiba-tiba malam ni. Sifat humanity aku tengah muncul. Dua jam yang lepas dalam pukul 8 malam tadi, aku dapat tahu yang kawan aku adalah salah seorang suspek atas tuduhan merugikan peniaga atas talian. Bukan sikit, tapi RM100,000. Gila tak banyak. Kisah dia terpampang di akhbar dan polis masih dalam siasatan. Aku yakin sangat bukan kerja dia, sebab aku dah masak sangat dengan perangai dia. Ada satu dua entri pasal dia aku pernah tulis sebelum ni.

Sekarang aku rasa kesian dan bersimpati sangat kat dia. Walaupun dua tiga hari lepas dia ada sakat aku (aku dilamar) dan berjaya buat aku takut nak sembang dengan dia lagi, tapi bila dah jadi macam ni tak tau kenapa aku rasa nak tumpang sekaki merasa masalah besar tu. Apapun kalau dia baca entri ni, aku nak dia faham maksud gambar bawah ni:





Mulut besar macam Pac Man, Kalau sudi silalah komen :D

Comments
13 Comments

13 comments:

  1. ayooo..gila banyak la..rm100k.. kita tengok pun dah pening..macam mana la nak bayar..huhu.. oh harapnya kebenaran akan terbukti..berani kerana benar..inshaAllah Allah akan bersama orang yg benar.. :)

    ReplyDelete
  2. hmmm....apa2 pun biarlah polis buat siasatan....

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, macam mana boleh jadi macam tu... kesiannya kepada kawan sis tu.. mesti dia dalam ketakutan.... hurmmm

    ReplyDelete
  4. wasalam.. dia lamar kamu kah dear? ^^ Allahuakbar.. kesian dia, kalau sungguh dia tak salah.. InsyaAllah kebenaran pasti ditegakkan.. Allah ada bersama orang yang benar.. buat sidia rajin2 lah berdoa pada Allah agar dipermudahkan segalanya.. semoga sidia sentiasa yakin dan kuat semangat.

    ReplyDelete
  5. Semoga selamat semuanya ya...takder apa2 yg menyabitkan kwn kamu tuh.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum ... klu dia mmg berada di pihak yg benar , inshaa Allah akan dipermudahkan ... berdoa lah , doa org yg teraniyaya itu makbul ...

    ReplyDelete
  7. rm100k..???
    hurmm,,
    setiap masalah ada penyelesaiannya,,
    hanya perlu bersabar,,
    dan mungkiin masalah itu bukan kawan akak yang buat,, :')
    berdoa dan berdoa,
    Allah maha mendengar

    ReplyDelete
  8. laa..ciannye
    moga kes di siasat dgn terperinci..
    moga berpihak pdnya

    ReplyDelete
  9. semoga tiada apa yang berlaku..
    insyaallah, kalo kita benar Allah akan tunjuk jalannya..

    ReplyDelete
  10. mak ai..banyak tu..semoga kebenaran sentiasa d tegakkan

    ReplyDelete
  11. harap2 dia terlepas drpda tuduhan tu .
    Betul2, moga nasib baik menyebelahinya. Amin =D

    ReplyDelete
  12. Ni kes aniaya la kot..kesian dia..kalau kena kat akak memang pucat xselera makan dah tu.. lagi2 hal duit. Dulu akak kerja pegang duit je memanjang.. pastu ada pihak atasan tersilap kira..matematik dia kureng kot..xpasal pasal akak dipanggil..huh!! mmg pucatt sepucat pucatnyaaaa..

    ReplyDelete
  13. woooott.. skandal bru ke dik ? hehe. oke abaikan gosiping. back to reality, huhu akak doakan kes dia digugurkan. tell him, teruskan berdoa, berani kerana benar !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Iha Zaliza © 2010-2017